Megjelentek a 2020-as KGFB tarifák
A megjelent tarifák alapján az idei kampányban a legtöbb biztosító esetében tovább emelkedik a kötelező biztosítások díja.
Bővebben: Megjelentek a 2020-as KGFB tarifák
A megjelent tarifák alapján az idei kampányban a legtöbb biztosító esetében tovább emelkedik a kötelező biztosítások díja.
Bővebben: Megjelentek a 2020-as KGFB tarifák
Az MNB nemrég közzé tett kiadványából kiderül, hogy 2011 óta újra nyereségesen tudják működtetni a biztosítók a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb).
Bővebben: Nyereséges a kötelező módozat?
A gépjármű biztosításoknak két nagyobb kategóriáját különböztetjük meg: az egyik az a biztosítás, amely az autósok számára nem opcionális, nem kapnak szabad kezet annak döntéséről, hogy megkötik-e, avagy sem, mert ennek megkötésére a törvény kötelezi – ez a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás. A másik nagyobb kategória az, amelyet a tulajdonosok szabadon választhatnak a gépjármű teljes védelmének kialakítása érdekében – ez pedig a CASCO biztosítás.
Bővebben: A legfontosabb gépjármű biztosítások
Sokan úgy gondolják, hogy ha a balesetet az a gépjármű okozta, amelyben mi magunk is ültünk, nem jár számunkra baleseti kártérítés. Aki pedig tudja, hogy jár, erkölcsi dilemmát kreál belőle, nem kíván édesapján, édesanyján, párján, rokonán vagy barátján kártérítési összegeket követelni. Pedig a dolog egyszerű. A kártérítést a biztosító fizeti, nem pedig a szerettünk.
Bővebben: Utasként is jár a kártérítés
A kötelező gépjármű felelősség biztosítás egy olyan ágazata a biztosítási piacnak, amelyet az állam törvényekkel szabályoz, és mint olyan, folyamatos változásokon megy keresztül.
Bővebben: Mi történt a kötelező biztosítások piacán az elmúlt években?
Tegyük fel, hogy két gépjármű ütközik és nem jelenthető ki egyértelműen, hogy csak és kizárólag egyikük volt a vétkes. Ebben az esetben a biztosító megvizsgálja a balesetben résztvevő felek felelősségét és a kármegosztást alkalmazza.
Bővebben: Közlekedési balesetek kártérítése
A kormány tervei szerint 2015 végére elkészül az egységes központi járműtörténeti adatbázis. Így azokat, akik használt autót vásárolnak, már nem érheti a vétel után kellemetlen meglepetés, mivel a vásárlás előtt teljes körűen megismerhetik a gépjármű előéletét.
Ennek az egységes járműtörténeti adatbázisnak a központi eleme a kilométeróra-nyilvántartási rendszer. Ebben jelenleg már csaknem 3 millió jármű kilométeróra-állása szerepel. 2012 januárjától lehet megtekinteni a jármű kilométer-számlálója által mutatott értékeket és a rögzítés időpontját. Az adatok azonban csak a műszaki vizsga alkalmával és tulajdonosváltás esetén frissülnek a rendszerben. Így akár 2-3 év is eltelhet az adatok újrafeltöltése között, ami rontja a hatékonyságot és a hiteles adatszolgáltatást.
Bővebben: 2015-ben jön az állami használtautó-adatbázis, a járműtörténeti adatbázis?
Autózás során bekövetkezett balesetek esetén a kötelező felelősségbiztosítás (kgfb) szerint járó kifizetést jelenleg a kárt okozó autós biztosítójánál kell intézni, azonban egyszerűbb az ügyintézés menete, ha az autós saját biztosítóval rendelkezik. Mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) sorra vette ezeket.
Ha saját biztosítóval rendelkezünk, a vétlen félnek nem a balesetet okozó sofőr biztosítóját kell felkeresnie, hanem a sajátját, ami máris hatalmas előny, hiszen így előre tudjuk, kit kell keresnünk az ügyben. Ennek alapján természetesen tudatosan, több szempontot mérlegelve választhatunk biztosítót, ráadásul biztos lehetünk abban, hogy megfelelő tájékoztatást kapunk, és az ügyintézés is rendben megy majd, hiszen a biztosítónak is érdeke, hogy megfelelően kiszolgáljanak. Ha nincs saját biztosítónk, szerencse kérdése, hogy milyen lesz az ügyintézés, milyen gyorsan kapjuk meg a pénzünket.
Bővebben: Jobban járhatunk a saját biztosítóval
Július 1-től jelentős változásokat vezetnek be a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek számára, mivel az eddigi matricás útdíjfizetési rendszer helyett úthasználattól függő útdíjfizetési rendszer lép életbe. A korábbi megszokott időalapú úthasználat helyett az új HU-GO útdíj rendszerben már a ténylegesen megtett kilométerek után kell fizetniük a tehergépjárm
ű bezetőknek, amelyet környezetvédelmi és autóúttipus igénybevételével korrigálnak. Az online teherautó útdíj kalkulátor ennek a díjnak kiszámításában nyújt segítséget.
Bővebben: Útdíj kiszámítása
Bővebben: Kisteherautó hitel és lízing feltételek
2013 januárjától változik a kötelező biztosítás rendszere. A biztosítók ezentúl év közben bármikor hirdethetnek díjtarifát, nem csak évente egyszer, október utolsó napján. Az új rendszer szerint a tarifa a meghirdetés után hatvan nappal lép életbe. Aki újraköti a kötelező felelősségbiztosítását, a kötéskor érvényes díj egy évig érvényben marad attól függetlenül, hogy közben a biztosító hányszor módosít rajta. A meghirdetés helye is változik, már nem az eddigi két országos napilapban, hanem a biztosító saját weboldalán, a PSZÁF és a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) honlapján jelennek meg a tarifák. Díjkedvezménynek csak az a feltétel minősül, amelynek teljesítése valóban csökkenti az összeget.
Bővebben: Autósokat érintő változások 2013-ban
Már nem kötelező az EÜ csomag és a tűzoltókészülék, de tilos a lézerblokkolók használata.
A kormány már elfogadta azokat a kezdeményezéseket, amik több ponton is módosítják a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozását, azaz a KRESZ-t.
Bővebben: Újabb változások a KRESZ-ben
Miért utaznál egyedül, ha telekocsival akár 75%-ot spórolhatsz?
A közlekedés egyik legkényelmesebb módja, ha autóval utazunk, hiszen háztól-házig visz, nincs átszállás és a csomagokat sem kell cipelnünk, nem is beszélve egyéb kellemetlenségek (mint felső vezeték szakadás vagy lekésett csatlakozás) elkerüléséről. Ennek ellenére a benzin és gázolaj árának növekedése az eredményezi, hogy egyre több ember mond le erről a kényelemről és kényszerül arra, hogy tömegközlekedési eszközt válasszon...
Pedig van más megoldás! Ne mondj le az autód által nyújtott kényelemről! Válaszd inkább OSZKÁRT!
Kormányrendelet-tervezet készült a közlekedési bírságok szigorúbbá tételére, amellyel tovább kívánják növelni a közlekedésbiztonságot és a szubjektív elemek teljes kizárásával kialakított büntetésekkel balesetmegelőzési célokat is szolgálnak majd.
Bővebben: Elrettentő közlekedési bírságok jöhetnek