Már nincs kampány a kötelező biztosításban év végén

2014. október 11., szombat - kategória: Kötelező biztosítás hírek

Míg pár éve a november szinte teljes mértékben a kötelező váltásról szólt, addig az idei év lehet az, amikor szinte teljesen elmarad a kampány. Ennek több oka is van. Az első, hogy mióta az évforduló nem mindenkinek esik év végére, így vannak olyanok, akik nem is tudnak ilyenkor váltani.

A biztosítók rájöttek, hogy talán túl sokat fektettek bele a kampányba, és legtöbb esetben nem is térült meg a sokszor országos méretű kampány. Azok, akiknek évközben jár le a biztosításuk, szinte semmiféle ajánlatban nem részesülnek. Legtöbb esetben csupán a saját biztosítójuktól kapnak egy levelet, melyben feltüntetik az új árakat. Amennyiben ezek az árak nem felelnek meg, akkor a legtöbb járműtulajdonos az internet segítségével biztosítási alkusz cégnél köti meg az új biztosítást.

Nincs kampány, feledékenyek vagyunk?

A legtöbb járműtulajdonos a 30 napos felmondási határidőből kifutva veszi észre, hogy lejár a biztosítása, és hogy válthatna biztosítót. Azonban ha ez a 30 napos határidő lejár, akkor nem lehet felmondani a már meglévő szerződést. Ezzel saját magának okoz kisebb anyagi veszteséget, hisz sok esetben bebizonyosodott, hogy egy biztosítóváltás évente akár 10 ezer forint megtakarítással is járhat. Ez pedig a díjakat tekintve akár 30 százalékos megtakarítást is jelenthet.

A kampány előnyei és hátrányai

Sokak véleménye szerint jó volt az év végi kampány, hisz a feledékenyek is értesülhettek arról, hogy biztosítót tudnak váltani. Az előnyök között sokan azt is megemlítik, hogy mivel nagy volt a kampány, ezért a biztosítások is kevesebbe kerültek, de ha nem is voltak olcsóbbak, legalább könnyebben meg lehetett találni azt a biztosítót, mely kedvezőbb ajánlatot adott a jelenleginél.

Azok, akik most év végén elfelejtenek biztosítót váltani, összesen akár 2 milliárd forintot is a biztosítók kezében hagytak. Érdekes megfigyelni, hogy míg folyt a kampány, addig akár pár ezer forintért is képesek voltak a tulajdonosok váltani, míg most, hogy nincs kampány, akár a 20-30 ezer forinttal drágább biztosítás mellett is maradnak, csupán feledékenységből. Azok, akik örülnek a kampány elmaradásának, azt tartják a legfontosabbnak, hogy végre békén hagyják őket a biztosítók az ajánlatokkal. Tény, hogy sok esetben a postaládában egyszerre akár öt társaság ajánlatát is meg lehetett találni, és ez sokak számára kellemetlen volt.

Hozzászólások (0)

Szóljon hozzá!

Ön most vendégként fog hozzászólni. A hozzászólások automatikusan megjelennek, de moderátoraink módosíthatják-törölhetik azokat, amennyiben a hozzászólás sértő vagy nem a cikkhez kapcsolódik. Az alábbi közösségi fiókokkal be is tud jelentkezni:

Joomla SEF URLs by Artio