Előzetes piaci elemzés a kötelező biztosítás 2012. évi díjhirdetéséhez

2011. október 25., kedd - kategória: AEGON hírek, Kötelező biztosítás hírek, Allianz hírek, ASTRA hírek, Generali hírek, K&H hírek, UNIQA hírek

A kötelező biztosítás 2012. évi díjhirdetése az előzetes hírekkel ellentétben október 30-án, vasárnap lesz. A biztosító társaságoknak a piaci verseny miatt egy időben, egyszerre kell közzétenniük a következő évi díjakat, amelyeken 1 évig nem változtathatnak, illetve az ajánlatokat szinte kötelező jelleggel - kevés kivételtől eltekintve - be kell fogadniuk ezen a díjszinten. 

A kötelező biztosítás kampánya az elmúlt években nem veszített a jelentőségéből, annak ellenére sem, hogy egyre kevesebben válthatnak biztosítót ebben az időszakban az egységes évforduló eltörlése miatt. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a biztosítókat és a várható piaci díjaikat, szereplésüket a 2012. évi kampányban:

Piaci háttér:

A kötelező biztosítások árbevétel az elmúlt években folyamatosan csökkent, 2010-ben már csak 118 milliárd forintot tettek ki, 2011-ben várhatólag kb. 100 milliárd forint körül alakul. Az elmúlt években a piacvezető Allianz Biztosító vezető helye a továbbiakban is biztosnak látszik, 2010-ben több mint 34%-os piaci részesedéssel bírt. Kötelező biztosítók piaci részesedései 2010-ben

kotelezo biztositok 2010

Forrás: Kötelező-Biztosító.Hu portál

Az elmúlt években történt legfontosabb változások a teljesítmény alapú kötelező biztosítási díjszámítás és az egységes év végi évforduló eltörlése nem okozott nagyobb változást a piaci részesedésekben, a 2011. évi kampányban is az ügyfelek jellemzően a díjakra érzékenyen választottak év váltottak biztosítót. A biztosítót váltók száma kisebb mértékben elmaradt 2011-re a 2010. évi kampányától, azonban még így is 1,2 millió ügyfél élt a lehetőséggel, jellemzően online portálokon és alkuszokon keresztül.

A kötelező biztosítás 2011. évi nyertesei

Allianz Biztosító: Egyértelműen az egyik legnagyobb nyertese a tavalyi kampánynak. Új sikerterméke az Allianz e-gfb módozattal jelentős ügyfélállományra tett szert, mivel a terméket versenyképes díj, a biztosító a költségeket alacsony szinten tudta tartani, valamint a díjfizetési fegyelem is a termék jellegéből eredően kimagaslóan jó volt. További sikeres bevezetés volt még, hogy nem tett különbséget az újrakötők díjai között, ezért jellemzően kedvezőbb díjak mellett meg tudta tartani az ügyfelek többségét. Az Allianz Biztosító további sikeréhez nagyban hozzájárult a brand ismertsége is, ezért kicsit magasabb díjszinten is választják majd az ügyfelek 2012. évre. Várhatólag 2012-re is az e-gfb árazása lesz a legkedvezőbb az Allianznál, fő célkitűzése a piaci részesedésének megtartása lehet, ezért kedvező díjakat várhatunk tőlük. Casco és kötelező biztosítás együtt kötésében további jelentős kedvezményeket várunk.

K&H Biztosító: Alacsony dömping díjaival a biztosító társaság mintegy 350.000 új ügyfelet tudott szerezni a 2011. évre, ezáltal jelentős mértékben növelte a kötelező biztosítás díjbevételét és piaci részesedését is. Várhatólag 2012. évre is megmaradnak a kedvező díjszint mellet, azonban elképzelhető, hogy adott ügyfélcsoportok esetében díjat emelhetnek, vagyis szegmentáltabban hirdetnek díjat. További lehetőség számukra a casco termékük bevezetése, amelyet már sikeresen alkalmaztak az előző kampányban is, ezért együtt kötés esetén nagyon kedvező díjszinteket kaphatnak az ügyfelek.

ASTRA Biztosító: Új piaci szereplőként 2010. októberében kapta meg az engedélyét és hirdetett díjakat a kampányban. Véleményünk szerint 1 év alatt sikerült az ASTRA Biztosító számára a brand bevezetése és a megfelelő ismeretség megszerzése, ezért ha a tavalyi évhez hasonlóan a legjobb díjakat nyújtják az ügyfelek számára, akár jóval több ügyfél is szerződhet velük. További lehetőség számukra, hogy idén már ASTRA casco biztosítást is ajánlhatnak a kampányban, amelynek együttes megkötésével az ügyfelek több 10.000 forintot is megtakaríthatnak. Kíváncsian várjuk, hogy az ASTRA Biztosító a lakossági személygépjármű üzletág után a flotta és a tehergépjármű üzletág irányába is fog nyitni, mivel ezekben a piaci szegmensek a díjak alapján még nem volt célpiac a számukra.

Nagyobb piaci szereplők

Generali Biztosító: Inkább a minőségre és a kiegészítő biztosításokra, mintsem az igen alacsony kötelező biztosítási díjra kívánja a hangsúlyt helyezni. Kimondottan erős márkanév és értékesítési hálózata útján bár veszített az ügyfélállományából lényegében meg tudta őrizni a piaci helyzetét. 2012. évre várhatólag folytatódik az eddigi megkezdett stratégiája, nem a legalacsonyabb díjakkal, hanem a minőségi ügyfélkiszolgálásra és keresztértékesítési kedvezményekkel kívánja az ügyfeleket megnyerni.

UNIQA Biztosító: 2009. évi kampányának az egyik legnagyobb nyertese volt, azonban 2010-re nem sikerült kedvező díjakat adniuk. Azóta jelentős mértékű informatikai fejlesztést és a minőségi ügyfélkiszolgálást helyezték előtérbe, megőrizve ezzel a gépjármű biztosítások területén megszerzett kedvező piaci helyzetüket. Várhatólag a 2012. évre az Uniqa kötelező biztosítás díja ismételten igen versenyképes lehet, ezért jelentős mértékű ügyfélállományt szerezhet a társaság.

AEGON Biztosító: hasonló "cipőben jár", mint az Uniqa Biztosító, 2009. évi kimagasló szereplése után nem igazán sikerült a 2010. évi kampány számukra. Nagy kérdés, hogy 2012. évre milyen üzletpolitikát kívánnak folytatni, kívánnak-e ismételten az árversenybe beszállni, vagy csak adott ügyfél szegmensekre összpontosítanak.

Groupama-Garancia Biztosító: Szük piaci rétegnek nyújtott csak 2011. évre kedvező kötelező biztosítási díjakat, ezért várhatólag bívíteni fogja célcsoportját és a minőségi kiegészítő szolgáltatásokon túl akár versenyképes piaci díjakkal is megjelenhet a kötelező biztosítás 2012. évi díjhirdetésekor.

További piaci szereplők

Genertel Biztosító: A Generali Biztosító direkt biztosító társasága. Véleményünk szerint 2012. évre igen versenyképes díjakat kell meghirdetniük, ha az állományukat növelni szeretnék, amely 2011. évre nem sikerült. Kedvező díjakat várunk tőlük, magas szintű szolgáltatás mellett.

Posta Biztosító: nem várunk igazi áttörést, bár nyitottak új értékesítési csatornákat, még mindig jelentős  saját hálózatukban történő direkt értékesítés. Átlagos piaci díjak várhatóak 2012. évre, célzott ügyfélszegmensekben lehetnek versenyképesek.

Wabard Biztosító: akár a biztosító sorsa is eldőlhet az idei évi kampányban. A korábbi 100.000 darabos szerződésszám jelentősen visszaesést az elmúlt évben ismert okok miatt, elsődleges céljuk lehet a nyereségesség megtartása mellett az ügyfélállomány növelése-

MKB Biztosító: lassú növekedés, megfontolt piaci jelenlét, nyereségesség - ez maradhat 2012. évre is.

Signál Biztosító: akár jelentősebb meglepetést is okozhatnak a 2012. évi kampányban, de jelentősebb piaci részedés megszerzése nem várható.

Union Biztosító: nem feltétlenül a legfontosabb célterület a KGFB módozat számukra, ennek megfelelő díjakkal.

KÖBE: egyedüli nem biztosító társaság, hanem biztosítási egyesület. Ennek megfelelően fenntartással kezelhetik az ügyfelek az általa adott díjakat, még ha az egyik legversenyképesebb is adott területen.

Új piaci szereplő

CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt:

Új piaci szereplőként hirdethet díjat a kötelező biztosítás 2012. évi kampányában. A CIG kötelező biztosítás elsősorban vállalati és intézményi szektor számára fog kedvező díjú konstrukciót kínálni, amelyet flotta kötelező biztosítás keretében kívánnak deklaráltan értékesíteni. Ennek megfelelően tömeges lakossági ügyfelek megszerzése nem célja a biztosítónak, de stabil és hosszú távú biztosítónként kell számítani rájuk a kötelező biztosítás piacán.

 Online kötelező biztosítás 2012. évi kötése, biztosító váltás

A kötelező biztosítás 2012. évi kampányában a fentiek alapján már 15 biztosító társaság fog díjat hirdetni. A díjak összehasonlítására oldalunkon ingyenese használhatja a kötelező biztosítás kalkulátor 2012. évi rendszerét, amellyel gyorsan és könnyedén átfogó képet kaphat a biztosítók díjajánlatairól a 2012. évre, amelyet akár azonnal online módon meg is köthet. A kötelező biztosítás 2012. évi váltása esetén az összes adminisztrációs feladatot cégünk vállalja át az ügyfelektől, legyen az felmondás, bónusz átvezetés vagy maga az új szerződés szakszerű leadása és kötvényesítése. Minden szolgáltatásunk díjmentes!

Hozzászólások (0)

Szóljon hozzá!

Ön most vendégként fog hozzászólni. A hozzászólások automatikusan megjelennek, de moderátoraink módosíthatják-törölhetik azokat, amennyiben a hozzászólás sértő vagy nem a cikkhez kapcsolódik. Az alábbi közösségi fiókokkal be is tud jelentkezni:

Joomla SEF URLs by Artio